Cercar en aquest blog

dijous, 28 d’abril del 2011

Perspectiva falsa

Buscant lectures a l'atzar en la meva caòtica biblioteca, cau a les meves mans el llibre d'E. H. Gombrich "Arte e ilusión" publicat per Gustavo Gili l'any 1979 i comprat per mi segurament en aquelles mateixes dates pel meu interès personal i professional pel món de l'art i per saber alguna cosa més sobre la psicologia de la representació pictòrica i tota la problemàtica que conté normalment la transformació de la realitat tridimensiomal externa, en la bidimensional del quadre, sigui quina sigui la seva base material.


Tot fullejant el llibre m'aturo en el capítol VIII, que l'autor dedica justament a la reflexió sobre les ambigüitats de la tercera dimensió, i em fixo, sobretot, en el gravat "Perspectiva falsa" que va fer William Hogarth l'any 1754 per posar en evidència els il.logismes formals que trobem normalment en l'art dels infants i de molts afeccionats, tot i que el resultat estètic pugui ser emocionalment estimulant.

Poso avui a la teva consideració aquest divertit gravat plè d'errades de persepectiva, perquè tu mateix vagis descobrint-les en un autèntic excercici de concentració visual que t'obligarà a mirar de veritat les coses i no solamement a veure-les superficialment, com fem habitualment quedant-nos només amb l'apariència, en aquest cas falsa, de la realitat objectiva o de la realitat pintada que preten reflectir-le mimeticament.


http://ca.wikipedia.org/wiki/William_Hogarth
http://ggili.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada