Cercar en aquest blog

dimarts, 17 de maig del 2011

El pintor i poeta Walasse Ting

Si avui centro l' atenció del contingut del meu blog  en Walasse Ting, és perquè aquest interssant poeta i pintor d'origen xinès, residència novaiorquesa i vivències arreu del món, va morir ara fa exactament un any, el 17 de maig de 2010, justament a Nova York, després de deixar 13 llibres publicats i un bon nombre de pintures a través de les quals mostrava el seu esperit exultant de vitalitat i de profund optimisme existencial, fent servir colors acrílics de brillant intensitat, al servei de temes senzills i quotidians, com ara la dona, en tota la seva sensual i nua presència, i diversos animals, amb especial predilecció per a gats i ocells.



Walasse Ting va nèxier a Xangai l'any 1929, però va deixar aviat la seva Xina nadiua per viatjar primer a Hong Kong, després a París, i finalment a Nova York, ciutat a on s'hi va instal.lar definitivament, tot i que alternant-la també amb Amsterdam.


A París va entrar en contacte amb el grup d'avantguarda CoBrA, i a Nova York va rebre les influències del pop art i de l'expressionisme abstracte. Fruit d'aquestes influències, la seva pintura va tenir, al començament, les característiques pròpies de l'abstracció per anar derivant després cap la figuració dita popular, que el va identificar ja des dels anys 70 fins a la seva mort.


Jo, com altres crítics d'art i públic en general, vaig poder admirar els valors de la pintura de Walasse Ting quan va exposar a la galeria Fernando Alcolea de Barcelona l'any 1988 i va ser objecte dels meus comentaris professionals des dels meus programes habituals de cultura plàstica a Catalunya Ràdio.


Com ja m'ha passat en altres ocasions, no sabia res de la mort de Walasse Ting, l'any passat, als 80 anys, a Nova York, però, sigui com sigui, tot i la seva mort, em plau recordar-lo avui en la dimensió eterna de la seva colorista i vitalista pintura.


http://es.wikipedia.org/wiki/Walasse_Ting

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada