Cercar en aquest blog

diumenge, 2 de setembre del 2012

Bank

Bank, el que fins fa poc era només un interessant projecte artístic de Jordi Abelló, amb notables implicacions socials, i que després ja va ser una realitat íntima, acaba d'adquirir ara la seva natural projecció pública en la seva dimensió d'exposició virtual que mostra els 40 retrats plasticament manipulats de coneguts personatges del món econòmic i financer espanyol i estranger, amb el gest de l'avaricia com a tret distintiu, i el vídeo fet posteriorment a la reserva natural de voltors de la població aragonesa de Nonaspe, que explícita com 70 d'aquests salvatges germans de sang dels depredadors humans, transformaven, durant una hora i al seu aire, 12 d'aquests retrats assimilables a la carronya que tant els agrada.






L'exposició virtual de retrats i vídeo nomès és visible a través del mòbil o de qualsevol altra dispositiu inàlambric amb sitema operatiu Android, introduïnt en el navegador les paraules "bank jordi abello", exclusivament quan coincideixis amb les coordenades del BBVA, La Caixa, Bankia, Deutsche Bank, Banc d'Espanya de Plaça de Catalunya, i Banc de Santander del Passeig de Gràcia de Barcelona, i Bankia (Torres Kio) i Banc d'Espanya de Madrid, i també del Museu Fredericianum, seu principal de la Documenta 13, de Kassel, tot i que també pots visualitzar les imatges dels retrats, i aviat també, el vídeo, al web d'en Jordi http://jordiabello.com/



Diu en Jordi diu que el més important de Bank és que les entitats bancàries triades tindran, en el seu pròpi espai , sense saber-ho, i de forma latent i indefinida, 70 voltors autèntics disposats a desvelar els rostres autèntics dels seus directius, en una proposta que aconsegueix transformar també, temporalment, amb final encara imprecís, els seus edifics en centres alternatius d'exposició artística de caràcter virtual, presentada, això si, amb la seva pròpia estètica clara i impersonal, i amb el toc corresponent d'imatge corporativa.


Des de la conegudíssima, i tan encertada, locució llatina "homo homini lupus" (l'home és un llop per a l'home), són milers els exemples de coincidències físiques i morals entre homes i animals, però sembla que en Jordi Abelló va començar a gestar aquest projecte Bank mentre feia les il.lustracions per al llibre de Rafael Argullol "La sonrisa de la hiena", tot i que, finalment, es va decantar pel voltor, com ho hauria volgut fet pel mateix llop primigeni, o pel tauró, de la mateixa manera que, si algun dia es decidís a mostrar la cara més amable de l'home, podria triar el colom, tot i que ultimament ha perdut molt, encara que continua simbolitzant la pau universal, o el gos, fidel fins a la mort, o el tendre xai, o el gat mimós, tot i que una mica egoista, o el noble cavall, tot i la seva fortalesa, demostrant que en el regne animal hi ha tanta varietat emocional, com en el regne humà, amb la diferència que l'animal actua per instint, i l'home, segons com malauradament, per intel.ligència.






Sortosament, però, quan la intel.ligència humana compta amb l'ajut de la sensibilitat emocional i el toc de gràcia de l'art, poden arribar a passar coses positives com aquest Bank del Jordi Abelló que et torna, d'alguna manera, la confiança en l'home, fent-te pensar, alhora, que no tot està perdut encara. 

 http://jordiabello.com/






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada