Cercar en aquest blog

diumenge, 7 d’octubre del 2012

Ètnics

Tot i que la inauguració de la meva exposició "Étnics", a l'espai expositiu d'Olokuti, serà l'encara llunyà 5 de novembre, avui no puc resistir-me al desig d'okupar el meu propi bloc amb els dibuixos i pintures que estic preparant per a aquesta mostra, connectats encara, d'alguna manera, amb els meus anteriors perfils africans, sorgits de la meva experiència tanzana, i amb tota una nova realitat cultural de colors físics i conceptuals diversos, que s'ha instal.lat, per dret natural, en el meu imaginari plàstic, trasbalsat ara per un atac de realisme figuratiu que, amb senzilla tècnica mixta, o primari dibuix sobre paper i fullola, preten acostar-se a l'essència ètnica de la vida a través dels rostres que la representen de manera més significativa, jocs calidoscòpics al marge.

















Admiro la diversitat textural, cromàtica i física, de les ètnies universals contemporànies, i m'inspira especialment la seva contemplació, tot i que em dol, també especialment, que la bellesa estètica que m'ofereixen no sempre coincideixi amb una ètica cultural enfosquida per la llarga ombra de la religió, en qualsevol de les seves branques, que ofega la raó, condiciona el pensament i contamina el sentiment.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada