Cercar en aquest blog

divendres, 28 de febrer del 2014

El Mirador del CCCB

 








Amb motiu del seu 20è aniversari, el CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) organitza 20 accions, entre les quals, l'obertura, el primer diumenge de cada mes, del seu fantàstic Mirador, situat a la 5ena planta de tan significatiu edifici de fusió intel.ligent i sensible entre el passat i el present, i nítida i transparent projecció de futur.


De manera totalment gratuïta, d'11 a 20 hores, ja aquest diumenge, 2 de març, però també, el 6 d'abril, el 4 de maig, l'1 de juny, el 6 de juliol, el 3 d'agost, el 7 de setembre, el 5 d'octubre, el 2 de novembre, i el 7 de desembre, en atmosfera ja nadalenca, podràs accedir, amb els corresponents ascensors, al Mirador del CCCB, perquè puguis admirar la seva arquitectura intrínseca i, sobretot, perquè puguis contemplar, a través de la seva façana de vidre, la ciutat de Barcelona, en particular, i inhabitual, visió panoràmica, que te la presentarà de manera general des del mar al Tibidabo, tot passant per Montjuïic, el Barri Gòtic, Ciutat Vella, i la resta d'una trama urbanística de destacats perfils perfectament identificables.


La meva antiga professió de comunicador cultural en ràdio i televisió, em va permetre accedir, moltes vegades, al Mirador del CCCB, tot i que per atendre més els continguts de les rodes de premsa informatives d'exposicions i propostes culturals diverses, que per observar aquella fantàstica visió panoràmica de la ciutat, que mig intuïa com a rerafons dels perfils dels responsables del centre, i de comissàris i artistes, que presentaven les seves activitats.


Mig claustrofobic, accedir-hi, amb ascensor, sempre em resultava una mica angoixant, i, sovint, plantejava la possibilitat d'arribar-hi a peu, tot i que, sempre creava problemes funcionals i de seguretat, fins al punt que, més d'una vegada, vaig haver de controlar les meves incontrolades pors als espais tancats, per penetrar en els seus ascensors i fer, triomfalment, el cim d'aquest CCCB que ja vaig conèixer, ara fa 20 anys, quan ell només era un centre cultural recent nascut, i jo un ja maduret home de 42 anys dels mitjans de comunicació cultural del nostre petit, però intens, país!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada