Cercar en aquest blog

dijous, 6 de febrer del 2014

Picanyol

 











Em plau dir-te que, com a activitat complementària a l'exposició "L'esclat creatiu a La Floresta-Sant Cugat. Còmic i il.lustració", el dissabte, 15 de febrer, a les 12 del migdia, s'ha organitzat el taller d'il.lustració per a tota la família "El bruixot amb el nens i pares de Sant Cugat", a càrrec del dibuixant i il.lustrador Picanyol, tot un clàssic modern del còmic català.


En Josep Lluís Martínez Picañol (Picanyol)  (Moià, 1948), després d'abandonar el camí de dibuixant d'històries de l'Oest i d'aventures amb estil realista, perquè no acabava de reeixir en aquell primer intent de creació plàstica personal, va trobar en el dibuix humorístic la seva via autèntica de realització personal i un ampli univers professional que li ha donat nom i fama,  moltes satisfaccions personals, i presència en el món.

En Picanyol és l'autor per excel.lència , tot i haver creat molts altres personatges, d'Ot, el bruixot, simpàtic personatge que ha tingut de manera ininterrompuda, des de l'any 1971, dues pàgines al Cavall Fort, mantenint sempre la seva particular visió amable i fresca de l'existència, tot i passar ja dels 40 anys, que va fer, exactament, l'any 2009, quan Norma va editar, per celebrar-ho, totes les seves tires còmiques.


Tot i ser un autor d'èxit, en Picanyol va viure un petit parèntesi de crisi creativa, entre 2005 i 2006, que va aprofitar per escriure un llibre autobiogràfic que va titular "Històries d'una pensió", tot recordant les experiències viscudes als anys 50 quan la seva mare va obrir una pensió a Moià.


Recordo que quan, cap als 17 anys, estudiant en crisi d'arquitectura, vaig voler entrar en aquest món del dibuix i la il.lustració, vaig anar a veure'l per rebre consell del mestre, tot i que ara comprovo que només tenia tres anys més que jo, que sóc del 1951, i em sembla que m'ho va posar molt negre, perquè, finalment vaig abandonar les meves aspiracions plàstiques, desprès de publicar quatre dibuixets a revistes de l'època, per dedicar-me a la Història de l'Art, primer com a Crític d'Art i, posteriorment, com a realitzador i comunicador cultural a ràdio i televisió, tot i que ara, ja prejubilat, he recuperat l'antic ritme del llapis perdut.


M'ha agradat recordar avui en Picanyol, amb motiu d'aquest taller que es farà el dissabte, 15 de febrer, a les 12 del migdia, a la Casa de Cultura de Sant Cugat, i que pots compartir amb ell ,de manera gratuïta, si confirmes la teva assistència, per aforament limitat, al 93 589 63 66 (de dilluns a divendres, de 9 a 14) o via correu electrònic eduaciomuseu@santcugat.cat




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada