Cercar en aquest blog

dilluns, 14 d’abril del 2014

Joan Poch a Boleslawiec

 


















Em plau comunicar-te, perquè ell mateix m'ho acaba de fer saber ara mateix, que Joan Poch (Vilafranca del Penedès, 1959), ara, però artista mataroní, dibuixant, pintor, escultor i ceramista, ha estat seleccionat per participar al Simpòsium Internacional de Ceràmica de Boleslawiec (Polònia), del 2 al 27 de juny d'engunay, en la 50ena edició d'aquesta trobada internacional que permet, als artistes participants, el.laborar, en una de les fàbriques d'aquesta ciutat vinculada tradicionalment amb la ceràmica, les obres que posteriorment hi seran exposades el mes de setembre, per començar, després, recorregut itinerant per d'altres ciutats europees.


En Joan Poch, com a artista resident al Taller de Ceràmica del Museu del Càntir d'Argentona, ha rebut, per a la seva aventura polonesa,  tot el suport d'aquesta institució que treballa, especialment, per a la promoció del llenguatge de la ceràmica i dels artistes que la treballen en clau contemporània, com en Joan, que ara tè l'oportunitat de fer sentir la força del fruit del seu ancestral treball manual arreu d'Europa, a partir de la seva fantàstica experiència polonesa.


Em plau especialment que en Joan Poch pugui mostrar la gràcia del seu treball ceràmica al món, perquè ja em va agradar molt el contingut de la seva "Carpeta M" que, tot recuperant el mite de Teseu i el Minotaure, s'hi acostava en la dinàmica gràfica contemporània de la seva pintura, en llenguatge compartit amb els textos d'Emília Illamola Ganduxé i els poemes de Joan Carles González Pujalte, que vaig poder conèixer, en viu i en directe, durant la celebració del "Tramuntanart - 2013", al Port de la Selva, on jo també hi vaig participar amb el meu "Ocell de sorra".


En Joan continua connectat amb el Minotaure en la seva dimensió radiofònica, com a presentador, a Mataró Ràdio, del programa "El somni del Minotaure", un magazine cultural dedicat al món dels llibres, de la música i de l'art, que em fa pensar, també, en el meu propi passat radiofònic, a Catalunya Ràdio,  quan la meva realitat era com un  somni per a moltes altres persones.


http://www.joanpoch.info/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada