Cercar en aquest blog

dimarts, 15 de desembre del 2015

Albert Fortuny i la Barcelona dels anys 70

dibixos claudi
Recullo contingut del correu que m'informa de la immediata presentació del llibre de fotografies "Anys 70... Barcelona" de l'Albert Fortuny.



Sd·edicions es complau a convidar-vos a la presentació del llibre de fotografies Anys 70... Barcelona, d’Albert Fortuny.


L’acte anirà a càrrec de Jordi Calafell, fotògraf i comissari, Albert Fortuny, autor del llibre, i Mª Luisa Samaranch, editora, i comptarà amb la presència de Jordi Serchs, director de l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona.



Dijous 17 de desembre de 2015, a les 19.00 h, a la sala polivalent de l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona.
Arxiu Fotogràfic de Barcelona
Plaça de Pons i Clerch, 2, 2a planta (cantonada amb carrer Comerç) 08003-Barcelona
Tel.: 93 256 34 20 arxiufotografic@bcn.cat




La visió d'Albert Fortuny, especialista en fotografia de teatre, sobre la Barcelona dels 70. Els personatges del món del cinema, el teatre i la cultura i els carrers i barris que surten retratats en el llibre ens faran recordar o ens mostraran una situació d'efervescència cultural i política de la ciutat molt interessant. Viurem a través de les seves imatges els anys de la transició, de la dictadura a la democràcia.




La llegada a los mercados, a principios de los años 70, de películas en blanco y negro de alta sensibilidad, y hacia finales de la década, películas en color, también de alta sensibilidad, modificaron la manera de trabajar de los fotógrafos. La no necesaria presencia, con muchas ocasiones, de iluminación extra, con flash o foco, permitieron trabajar con la luz ambiente, dando al fotógrafo la posibilidad de pasar más desapercibido, ganando con espontaneidad e instantaneidad. Este libro es el resultado de haber aprovechado estas circunstancias.



Anys 70 Barcelona (edición cast/cat/inglés) recoge la mirada del fotógrafo barcelonés Albert Fortuny (Barcelona, 1946), especializado en el campo de las artes escénicas. En 1966, realizó su primer trabajo profesional: la portada del también primer disco de Pau Ribas: Taxista. Desde entonces ha participado con sus trabajos en exposiciones individuales y colectivas y ha publicado varios catálogos y libros como Flamenco a rajatabla o Teatro del teatro, los dos centrados en la fotografía y las artes escénicas.



El interés por el teatro, las artes escénicas y el panorama cultural de la Barcelona de los 70 han llevado a Albert Fortuny a estar tras su cámara en aquellos lugares en los que relevantes personajes de la época hacían de la ciudad un faro de la vanguardia: Nuria Espert, Mario Gas, Carlos Barral o Leonard Cohen son algunos de los personajes que han pasado a través de la lente de Fortuny y que ahora podemos ver en este repertorio fotográfico .



Anys 70… Barcelona continua la pequeña colección de libros de fotografía iniciada con Cecil Beaton: Opiniones fotográficas de una guerra y al que siguió Barcelona 1974 de Bernard Plossu (Premio Photoespaña, 2013).


Albert Fortuny. (Barcelona, 1946). Se inicia como fotógrafo profesional en el año 1966. Desde entonces hasta ahora, además de su trabajo en múltiples casas editoriales así como para numerosas instituciones culturales, ha desarrollado una intensa labor artística como fotógrafo con trabajos personales centrados principalmente en el mundo del espectáculo. Destacan sus dos libros publicados «Un segon de moltes taules» (Ed. de l’Eixample, 1994) y «El Teatre del Teatre» (Ed. Triangle, 2000), ambos centrados en el tema teatral. Igualmente ha expuesto su obra en múltiples exposiciones monográficas, destacando las realizadas en el Museo Textil y de la Indumentaria de Barcelona, en el Centro Español de Perpiñán, en la Galería Tartessos de Barcelona, en el Teatro Malic, y en la Galería Caligrama con el título A RAJATABLA, entre otras.



http://www.sdedicions.com/index.php
http://arxiufotografic.bcn.cat/

1 comentari:

  1. Millor Foto i Video Boda a Barcelona - EmotionWeddingsFilms

    Foto video barcelona - Troba el millor servei de foto i video de Boda a lleida i Barcelona. Podeu fer un gran moment de cada esdeveniment, casaments, celebracions, festes a EmotionWeddingsFilms.com. Troba el millor servei de video boda a Lleida i Barcelona. Nosaltres fem Vídeos de casaments naturals, personals i emotius a EmotionWeddingsFilms.com


    Visita ara - https://www.emotionweddingsfilms.com/

    ResponElimina