Cercar en aquest blog

dimarts, 12 d’abril del 2011

Creant entre el seny i la rauxa

Em plau comunicar-te que tens dos dies encara, fins a dijous, 14 d'abril, per veure l'exposició col.lectiva "Encuentros. Algún lugar en los libros" a l'estudi que té la Silvia Japkin a la Nau Ivanow de Barcelona. Són els tercers "Encuentros" que organitza la Silvia amb al voluntat d'oferir, gratuïtament, el seu espai de treball a altres artistes amics, coneguts o relacionats amb ella d'alguna manera, per exposar conjuntament les seves obres amb l'objectiu d'establir entre tots noves connexions personals tot contemplant les característiques diferencials dels llenguatges creatius de cadascun dels participants, en aquest cas, amb el llibre, en les seves múltiples manifestacions, com a element comú de reflexió.


Jo, que també formo part d'aquest grup de 26 artistes que ens hem trobat ara a la Nau Ivanow, tinc ara el plaer de mostrar-te, gracies a les fotografies de la Teresa Muela ( que també hi participa), la peça que vaig pensar com a homenatge particular al món dels llibres.


El seny em va fer pensar en crear un petit bust de fang pintat i il.lustrat amb les paraules extretets d'un fragment d'algun llibre, per expressar, com diu el títol de l'obreta "Sóc allò que llegeixo", que les paraules han fet l'home intel.ligent i li han donat la vida humana autèntica. El seny em va fer també ubicar aquest bust bast i prmitiu sobre uns quants llibres i un tamboret, més que res per donar-li una certa altura física, tot integrant la possible neutre peana, a la mateixa obra.


La rauxa em va fer trobar a l'atzar, a la meva biblioteca particular, el llibre d'Eudald Carbonell i Robert Sala "Encara no som humans" del qual vaig extreure, també a l'atzar, el fragment desitjat. A l'atzar, també, vaig triar un quants catàlegs per suportar el bust i, casualment en vaig agafar 10.


I així, entre el seny i la rauxa, i l'ajut imprescindible de les meves mans vaig treballar aquesta obra de tres dimensions, no habitual en el meu món de dibuix i pintura plana, que pots veure ara a la Nau Ivanow, entre les altres obres dels altres artistes, amb cita prèvia al 630 483 996.


http://www.nauivanow.com/plt_Home.aspx

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada