Cercar en aquest blog

divendres, 3 de juny del 2011

La d s p r c ó de Jordi Isern

Sembla que el pintor Jodi Isern és un èsser d s p r t, d'acord amb el títol "d s p r c ó" de l'exposició que et presenta actualment i fins al 24 de juliol a Can Framis, l'espai de pintura contemporània de la Fundació Vila Casas, però si és així es tracta, certament, és d'aquella desesperació existencial que li permet expressar sentiments profunds a la recerca d'una sortida vital que, en el seu cas, troba la seva forma física en la poètica del cos humà, tractat pictoricament amb la subtilesa de la fragmentació sobre superficies diverses com ara, paper, fusta o ferro.


En Jordi, nascut a Barcelona l'any 1962,  viu a Sant Iscle d'Empordà i treballa a Rupià, petits indrets de l'Empordà que li permeten centrar la seva atenció en la seva propìa essencialitat, en context natural altament estimulant, i troba, en una antiga cort de porcs, l'astmosfera idònia per parlar de l'home a través dels seus pincells. Curiosa coincidència lexical entre la cort de porcs i la cort reial, que ens fa pensar que en Jordi, ha sabut ennoblir, amb la seva presència i la seva pintura, aquest espai ocupat antigament pel citat bestiar, la noblesa del qual tampoc no poso absolutament en dubte, transformant-lo, com un alquimista, en àmbit creatiu i vital de dimensió gairebé sagrada.


Allà el vaig conèxier fa un parell o tres d'anys, i allà vaig admirar, en directe, una obra que ja conèxia anteriorment i que ja em va causar grans emocions, fins al punt d'entendre que no em desagradaria gens ser capaç de pintar com ell, tot i que, reconec que, a mi, em falta recorregut i profunditat, tan tècnica com vital, per arribar a crear un món pictòric similar al d'en Jordi, tot i que mai no m'ha passat pel cap seguir el rastre de ningú, mentre accepto les meves limitacions segons la meva sensibilitat i el dictat final de la meva ma.


Deixo la d s p r c ó per en Jordi Isern i em quedo sencillament amb el meu e e s e a i. Espero que m'entenguis!

http://www.jordiisern.net/
http://www.fundaciovilacasas.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada