Cercar en aquest blog

dimecres, 27 de juliol del 2011

Molins de vent

Passejant-me, la setmana passada, per terres properes al Monestir de Vallbona de les Monges, vaig tenir, per primer vegada, la impressió viscuda en la distancia curta i per sorpresa, de la fantàstica presència d'aquells molins de vent dels nostres dies que, més enllà dels seus efectes estètics, bons o dolents, ens ajuden a obtenir, de manera neta tot i que puguin embrutar el paisatge, una part de l'energia que necessitem tots plegats per anar vivint en aquest món de consum il.limitat.


Tot i el meu respecte per la natura i la meva tendència natural al consum energètic, i de tot tipus, responsable, entenc la presència d'aquests molins de vent i, fins i tot, em semblen estètics, com a mostres integrables en la natura dels diversos enginys que ha inventat l'home per sobreviure en un entorn natural que ja fa temps que de natural en té ben poc. Estic segur que molts artistes contemporanis somiarien en una instal.lació tan gran com qualsevol d'aquests immensos parcs eòlics, com una mostra més de l'anomenat Land Art, en la seva voluntat de trobar aquest punt de fusió entre art i natura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada