Cercar en aquest blog

diumenge, 2 d’octubre del 2011

Performance pictòrica africana

Em plau comunicar-te que la meva primera performance pictòrica, que vaig fer ahir a la seu dels Amics de la Unesco de Barcelona, va ser tot un èxit, tant per les meves sensacions mentre pintava, en rigurós directe, els meus tres quadres de temàtica africana, relacionada d'alguna manera amb l'Any Internacional de l'Afrodescendència, com pels bons comentaris que el seu resultat va provocar.


Com en altres ocasions, l'amiga, i també artista, Tess Muela, va tenir la gentilesa de filmar tota la meva acció i de fer-me, també, moltes fotografies mentre pintava i, després, de les obres acabades en el temps rècord de les tres hores que va durar la vetllada literaria i cultural, algunes de les quals il.lustren, justament el meu blog d'avui.


Amb pinzell, primer, i directament amb les mans, després, vaig tacar les tres fulloles, amb pintura acrílica i fang, prenent el perfil geogràfic africà com a imatge central, a partir de la qual, els meus rostres van anar sorgint en un procés de creació progressiu, tan natural com respirar, amb el resultat final que ara et mostro.


Agraeïxo molt als Amics de la Unesco de Barcelona i, sobretot, a Flora Royo Salmerón, l'oportunitat que m'han donat de fer una cosa nova, tot i que, quan m'ho van proposar, no em sentia gens preparat per fer una acció plàstica com aquesta, i vaig estar a punt de negar-m'hi, tant per la novetat de la proposta com pel meu, encara escàs, camí com a pintor, en una activitat que, quan faig, es sempre en la intimitat del meu espai de treball, lluny de qualsevol mirada aliena i lliure de tota influència externa, que, a partir d'ara, no m'ha de crear ja cap problema!



http://www.amicsunescobarcelona.cat/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada