Cercar en aquest blog

dijous, 26 de gener del 2012

Kees van Dongen

Kees van Dongen va ser un  dels artistes que, per l'esclat ensisador, tant de formes com de colors,va il.lustrar més i millor una part important del meu camí progressiu d'assimilació de la bellesa de l'art i del meu interès, encara manifest actualment, per a tot el que tenia alguna cosa a veure amb l'art i amb els artistes.



Si t'en parlo avui és perquè, al marge del plaer que em causa contemplar la seva obra, en Kees va néixer, justament, un 26 de gener, com  avui, però de 1877 a Röterdam, i va morir, a Montecarlo, el 28 de maig de 1968, després de viure una vida plenament dedicada a l'art amb connexions directes amb el fauvisme francès i algunes, d'indirectes i més breus, amb l'expressionisme alemany del moviment Die Brücke.



Van Dongen va ser, coincidint amb l'etapa d'estudiant d'art a Röterdam, pintor de mariners i prostitutes, quan frequentava el districte roig del port, per esdevenir, després, pintor de temàtica diversa, centrada sovint, en la figura humana, tractada, sempre, amb aquella particular intensitat cormàtica, propia del fauvisme, que identificava també l'obra de Matisse o Derain, amb els qui va coincidir al Saló de Tardor parisenc l'any 1905.



Van Dongen va fer de París el seu espai natural de vida i treball pictòric, l'any 1829 es va nacionalitzar francès, i finalment, va morir a Montecarlo el 28 de maig de 1968, de la mateixa manera que el meu ordinador, que ha mort, espero que només temporalment, infectat per un perillós virus que ara està ja sota tractament, fin que em permeti treballar com sempre, amb els textos habituals i el tractament d'imatges, fotogràfiques o dibuixades, que sempre m'identifiquen. Espero recuperar aviat el ritme habitual, mentre treballo com puc, des d'un ordinador anònim, en espai públic i sense el caliu casolà que m'acompanya habitualment. Excusa'm!!!

http://es.wikipedia.org/wiki/Kees_Van_Dongen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada