Cercar en aquest blog

divendres, 1 de juny del 2012

Olga Pérez

 



Confesso publicament, i sense cap problema, que aprofito el facebook per projectar-me personalment  cap al món exterior a través dels dibuixos del meu perfil, fets diariament com a manifestació espontània de les meves pulsacions emocionals més profundes, a la vegada que com a il.lustracions de petites reflexions, pretesament, més treballades, tot i el seu caràcter també immediat, creades sempre amb la finalitat d' estimular les sensibilitats diverses dels "amics" de xarxa social i d'aventures internàutiques,  que puguin compartir amb mi, plaers, o dolors, tant plàstics com intel.lectuals, manifestant-se, graficament, per mitjà dels seus comentaris o d'aquell  "m'agrada" que tant satisfà la meva petita vanitat artística i el meu lleuger esforç mental.


 











Són, doncs, escassíssimes les vegades que m'interesso per les històries dels altres "amics" o "amigues" del facebook, amb alguna comptada excepció, com la que representa ara l'Olga Pérez García, "amiga" recent, amb presència habitual en el meu perfil amb molts "m'agrada" d'aquests que m'agraden tant, i que han fet que, finalment, em fixès en la seva presència i estudiés el seu univers, per descobrir, agradablement, un món de creació plàstica, d'arrel similar al meu, tant atractiu com per dedicar-li el meu blog d'avui i no l'habitual "m'agrada" .





Resulta que l'Olga Pérez (Barcelona, 21 de maig, 1964) és, realment, artista plàstic, Catedràtica de Dibuix i Artterapeuta, de manera que sintetitza, de manera professional, en la seva pintura, la capacitat de reflectir la vida en la seva traducció plàstica, amb tota la gamma d'emocions que la distingeix, i la facultat d'aconseguir resultats d'alt valor terapèutic, tant per a ella mateixa, com per a qualsevol de nosaltres i, de manera més específica, per a aquelles persones que necessitin ajuda tècnica per equilibrar el seu món emocional i la seva ment.



L'Artteràpia és el tractament mèdic d'un pacient que inclou alguna o diverses disciplines de les arts visuals, per aconseguir la reconducció de trastorns psíquics, emocionals o drogodependències, facilitant, a la vegada, l'adquisició d'una major consciència corporal i la capacitat d'expressar problemàtiques dificilment verbalitzables, afavorint el procés de creació per sobre del producte artístic, i donant la màxima importància a la força creativa en la seva dimensió més espontània com a plasmació externa de les emocions més ocultes.


 









L'Olga, hereva de l'estètica del simbolisme expressionista de l'escola europea, transmet també les seves emocions per mitjà de la seva particular figuració, per projectar-se sensiblement a través del quadre, com si d'un mirall es tractés, oferint fragments d'una vida que és tant seva, com teva i meva, tot establint aquest pont fantàstic entre el món de la representació inconscient alliberada i la realitat tangible, que pots creuar, com ella, sense perill, tot i que l'experiència et pugui resultar tant plaent o tant dolorosa com la vida mateixa.




http://www.olgaperez1.info/




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada