

L'eccehomo de la Cecília Giménez s'ha convertit, ja, en una icona del nostre temps, lloada per la intel.ligència que en defensa la seva gosadia plasticament trencadora i aquell encant naïf que la pot convertir en punt d'arribada de molts pel.legrins d'arreu del món que s'hi aproximaran amb el fervor de qui no pot creure que s'hagi pogut produït una cosa com aquesta, per comprovar, finalment, la seva autenticitat.
L'eccehome de la Cecília ja és objecte de culte internautic, transformat, això sí en Ecce Mono, tot i que jo encara li afegiria un Liso, per convertir-lo en el meu particular Ecce Mono Liso, tot recordant la mítica Mona Lisa, de la mateixa manera que els seus fans, amb la mateixa llibertat restauradora de la Cecília, li han posat la cara que més gràcia els ha fet, respectant, això sí, la túnica, l'única part de la pintura que conserva, més o menys, certa fidelitat amb el model original.
L'eccehomo de la Cecília Giménez em recorda, vagament, aquelles cares de Bélmez que apareixien, sense explicació científica possible, a les parets d'una casa d'aquesta població de Jaén, de la mateixa manera que, sense explicació científica possible, la Cecília ha pogut pintar un rostre que sembla sorgit del propi mur del santuari, més que de la seva propia mà d'artista, en una acció que sembla més un fenòmen paranormal que cap altra cosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada