
Tot i aquesta consciència de la inconsistència de l'existència, per l'instint animal, disfressat d'intel.lectualitats diverses, que dirigeix les nostres accions, omplim la vida de rastres viscuts amb dinamisme paral.lel al que identifica el treball dels artistes, com en Pere-Màrtir, quan taca, amb negre sobre blanc, la superficie alba del paper o tela, per construïr les arquitectures físiques i emocionals que l'ajuden a trobar sentit a l'existència, a la vegada que li permeten ser l'artista que ha volgut ser en connexió directa amb ell mateix i amb la resta d'una humanitat que li dóna motius constants de reflexió intel.lectual pausada i d'acció plàstica immediata, amb procediments tècnics de mixtura particular, que inclou l'oli, el carbonet, el collage, la taca de café, de vi o de vinagre, o l'esmalt en esprai, per alimentar l'esperit amb ingredients que també alimenten el cos.
No em sorpren gens que en Pere-Màrtir Brasó hagi reproduït, en el díptic de la seva exposició a Llavaneres, un fragment de "The open spaces"(1922) de l'historiador i crític d'art nord-americà John Charles Van Dyke, que diu així: "Quina sensació tan estranya, dormir sota la immensitat del cel, sentir que només pertanys a l'univers. Has retornat al teu hàbitat, al teu entorn original, a la teva herència nativa. Amb aquesta sensació t'arrauleixes en les mantes, satisfet de deixar que les ambicions llisquin i la glòria del món et depassi...Finalment ets lliure..."
A la recerca d'aquesta llibertat primigènia, Pere-Màrtir Brasó continua esclau de la seva fantàstica necessitat de comunicar-se amb el món amb les eines pròpies d'un artista plàstic que fa exposicions de dibuix i pintura i tècniques mixtes, il.lustra, fa logos, cartells, dissenys per al món del tèxtil, portades de llibres i CD's, acudits o còmic, el llenguatge que més estima i que sempre l'acompanya en qualsevol de les seves manifestacions creatives com a substracte conceptual d'un univers personal que també projecta socialment, en clau docent, a públics diversos, com el format per persones en risc d'exclusió social del centre Andana de Mataró, la seva poblaciól de residència actual, als qui ha ensenyat diverses tècniques creatives que poden canalitzar positivament moltes de les seves sensacions, gràcies als seus valors terapèutics, de realització personal i d'enormes satisfaccions estètiques.

http://www.peremartirbraso.com/
http://www.santandreudellavaneres.cat/museu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada