Cercar en aquest blog

dissabte, 13 de juliol del 2013

Papillonscopi de Claudi Puchades

 



Tot i que ja fa dies que t'en vaig parlar, ara és just i necessàri que ho torni a fer, perquè s'acosta ja el moment de l'obertura de la meva exposició "Papilloscopi", al Restaurant Mas Pi de Verges, amb aquesta sèrie d'imatges gràfiques, treballades virtualment a l'orígen i impreses finalment sobre paper i vinil, que he anat el.laborant tot seguint el propi procés de creació i creixement dels lepidòpters, des de l'eruga inicial (el meu dibuix primer), fins a l'esclat final de color i forma de l'exemplar adult (les meves diverses versions calidoscòpiques i fractals), de bellesa intensa i efímera paral.lela als meus treballs virtuals que ara fixo materialment per donar-els-hi la mateixa vida eterna que tenen les papallones disecades i conservades, per sempre més, en les vitrines dels museus i de les col.leccions privades, tot i que prefereixi veure-les volar en llibertat, o en els meus treballs gràfics, que com a inanimades mòmies de freda exposició.




És el meu propi procés de creació actual el que ha m'ha fet pensar en les papallones per aquesta connexió genètica, del dibuix fet a mà, a la seva manipulació, després d'escanejar-lo, amb diversos programes informàtics, per arribar a aquesta descomposició cromàtica i formal final, que, curiosament, crea també universos gràfics de dimensió tant floral com sideral, tot establint sorprenents connexions entre la fisicitat del microcosmos conegut i l'esclat, gairebé immatèric, del macrocosmos llunyà, amb les papallones com a soport, físic i conceptual, de tota aquesta fantàstica metamorfosi existencial.




Aquesta exposició "Papillonscopi" serà visible, al Restaurant Mas Pi de Verges, des del dilluns que ve, 15 de juliol, fins al 15 de setembre, però el divendres, 19 de juliol, a les 8 del vespre, farem l'acte inaugural amb la performance "Crisàlides", espectacle de dansa, música i imatge, coreografiat i executat, per Mar García de Sola i la seva filla, Anna Aragall, dos bells lepidòpters que donaran vida i moviment a les meves papallones dibuixades, tot seguint la fantàstica cadència del "Duet de les flors", de l'òpera Lakmé, de Léo Delibes, que va ser, també, mítica sintònia del meu programa radiofònic "Babel", que funcionava, d'alguna manera, com un autèntic calidoscopi cultural amb ales de papallona.




La Mar, quan pensa en la performance "Crisàlides", diu això:

Avança a poc a poc, quasi en silenci.

Al seu pas pel món - arrossegant-se, parlant, potser, amb herbes i arrels - s'impregna de la saviesa que emana de la terra.

Aïllada - a l'empara de la intimitat autocreada - dissenya la seva pròpia bellesa...

Colors que s'enlairen, que solquen l'espai amb subtils moviments que desperten l'admiració i l'enveja de qui les mira.


Espero que el moviment de les meves dibuixades ales de papallona, en vol compatit amb la Mar i l'Anna, i amb en Jordi Bofill, que m'ha ofert la possibilitat d'exposar-les al Restaurant Mas Pi de Verges, provoqui tempestes emocionals de durada eterna.


http://maspiart.blogspot.com.es/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada