Els vaig anar coneixent al llarg de la meva vida professional, primer a través de les seves obres, amb estricte mirada de crític d'art, després personalment, en clau d'entrevista radifònica, i, una mica més tard, i a uns més que a d'altres, en el seus propis estudis i habitats particulars, i amb actitut més relaxada, en aquest Alt Empordà que vaig recòrrer, amunt i avall, en companyia del pintor Joan Carles Roca Sans, al llarg d'entrenyables i llargs caps de setmana que encara recordo amb el mateix plaer que avui puc comentar-te que molts d'aquests artistes formen part del fons d'aquesta Fundació Perramon que acaba d'obrir oficialment les seves portes fa un parell de dies, com a materialització d'un somni del galerista Carlos de Aguilera que ha ajudat a fer realitat el col.leccionista Francisco Daurella amb aportació d'un bon nombre d'obres que, conjuntament amb les donacions d'artistes particulars i les obres primeres de Miguel Rasero donen com a resultat final, tot i que temporal, un volum de 138 obres de 28 artistes procedents de la comarca o vinculats, d'alguna manera, amb aquesta terra, pictoricament i escultòrica, tan fèrtil.
Carlos de Aguilera i Miguel Rasero |
Noms coneguts com els de Sergi Aguilar, Alfonso Alzamora, Modest Cuixart, Xavier Medina Campeny, Josep Niebla, José Luis Pascual, Enric Pladevall, Josep M. Riera i Aragó, animen, entre d'altres, els espais expositius d'aquest nou equipament cultural de l'Alt Empordà, a Ventalló, al costat del nucli principal format per la col.lecció de 30 obres de Miguel Rasero, i les obres en dipòsit, la majoria inèdites, de Josep Guinovart i de Josep Maria Subirachs, distribuïdes per l'interior de la fundació o pel jardí natural transformat en màgic verger d'escultures.
Si et plau conèixer els espais de la nova Fundació Perramon, a Ventalló, i el seu interessant fons d'art, pictòric i escultòric, no dubtis en anar-hi immediatament, aprofitant que ho pots fer al llarg de tot l'estiu, caps de setmana i festius, amb entrada gratuïta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada