Cercar en aquest blog

divendres, 20 de març del 2015

Bartomeu Marí, director del MACBA, rectifica

dibuixos claudi
Publico, en clau de blog, la carta oberta de Bartomeu Marí, director del MACBA, en relació a la polèmica exposició "La bèstia i el sobirà".

Bartomeu Marí

CARTA OBERTA DE BARTOMEU MARÍ, DIRECTOR DEL MACBA


   
Davant la pràctica unanimitat de veus d'associacions professionals i sectorials, entitats i individus exigint l'obertura de l'exposició La bèstia i el sobirà, he decidit que aquesta sigui accessible al públic a partir de demà, dissabte, 21 de març.


Si inicialment vaig pensar que la no inclusió de l'obra d’Ines Doujak o la no obertura de la mostra protegiria el MACBA com a institució cultural dedicada al servei públic, les conseqüències d'això han estat les contràries a les desitjades. La publicitat donada a l'obra i les opinions emeses per molts i diferents sectors de la societat, des del món de l'art i la cultura fins a la política i els mitjans de comunicació, així com els professionals internacionals de l'art, m'han fet reconsiderar la decisió inicial de no inaugurar-la.

   
Mai no he cregut que el meu gest fos de censura: ho vaig percebre com un desacord amb la presència d'una obra en concret i els efectes de les seves possibles lectures.

 
Reitero les meves sinceres disculpes i poso el meu càrrec a disposició del Consorci del MACBA.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada