![]() |
dibuixos claudi |
L’exposició parteix dels materials
fotogràfics provinents d’una col·lecció privada que, de manera totalment
desinteressada, ha fet possible aquesta iniciativa de Les Bernardes.
L’enorme diversitat i qualitat de les
imatges ens permet explorar tres grans àmbits de la fotografia com poden
ser els rostres, els cossos i els punts de vista (mirades) singulars a
través d’obres d’autors de prestigi internacional. En aquest sentit, és
molt important la presència de molts integrants de l’anomenada Farm
Security Administration, una organització creada per Franklin D.
Roosevelt per intentar pal·liar els efectes devastadors que la crisis de
1929 havia tingut en les àrees rurals deprimides. La tasca de la secció
fotogràfica de la FSA es considera l’origen del gènere documental tal i
com encara avui dia l’entenem (Walker Evans, Dorothea Lange, Theodor
Jung, Edwin Rosskam, Louise Rosskam, Ben Shahn, John Collier, Sheldon
Dick, Jack Delano, Russell Lee, Carl Mydans, Gordon Parks, Arthur
Rothstein, John Vachon i Marion Post Wolcott, són els integrants
d’aquell primer grup que va treballar durant els anys 30 del segle
passat).
Sigui com sigui, el màxim interès de la mostra LLÀDRES D’ÀNIMES rau en el diàleg que s’habilita entre autors catalans (i espanyols) i forans: l’objectiu és posar de costat multitud de mirades que comparteixen la passió pel mitjà i el respecte pels seus referents. D’això es tracta: els rostres i els cossos sempre remeten a una dimensió humana que és l’epicentre de tota activitat fotogràfica. Des de Toni Catany a Manel Esclusa, passant per Fontcuberta o Català-Roca (no s’ha organitzat l’exposició en funció de les cronologies sinó de les «afinitats electives»), fins als mítics Man Ray, Cartier Bresson o Richard Avedon, la idea és reivindicar la responsabilitat en relació a un mitjà indestriablement unit a les realitats que enregistra (i, fins a cert punt, que representa).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada