Cercar en aquest blog

divendres, 20 de gener del 2017

La meva Babel

diuixos claudi
L'amic, i ex-company de Catalunya Ràdio, Marc Serena, m'acaba de comunicar que en Bernat Ruiz Domènech em cita a l'article "No, Catalunya Ràdio no és cultura" publicat a Núvol, cosa que m'ha provocat un atac de nostàlgia professional alhora que una gran satisfacció per la feina feta en aquella Catalunya Ràdio del passat que si que "era cultura" tant per la voluntat política, que cita en Bernat, com per la meva pròpia personalitat i dinàmica de treball, idònies, mal m'està el dir-ho, per conduïr, com a realitzador i entrevistador, les emocions dels representants de tots aquells sectors culturals, que, en la seva totalitat, van fer possible aquella enorme aventura radiofònica.


Adjunto connexions amb el perfil d'en Bernat i de l'article, i publico el seu encapçalament i el paràgraf que parla, concretament, de mi i del meu mític programa "Babel", que, tot i els seus nou anys en antena, amb audiències fantàstiques, va ser eliminat sense contemplacions, ni justificacions clares, ni cap alternativa paral.lela que cubrís el buit comunicatiu que la meva desaparició va crear, tot i que, posteriorment, l'aparició d'iCat fm va semblar, falsament, que resolia aquell menyspreu cap a la nostra cultura, que va comportar, també, un menyspreu sagnant cap al meu propi món professional, i, obviament, cap al meu propi món personal, fns al punt que, tot i la meva disciplina professional i la meva fidelitat a l'empresa que em pagava, encara recordo amb dolor.




Tinc l’estrany privilegi de ser l’únic articulista de Núvol a qui Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, ha replicat dues vegades. Ara tornaré a gaudir, per segona vegada, de la rara satisfacció de donar-li la contrarèplica perquè hi ha un elefant enorme a l’habitació i els directius de l’emissora són els únics que fan veure que no el veuen.


Amb els índex d’audiència passen coses curioses; per una banda tenim aquell acudit que diu que cent-mil mosques no poden equivocar-se i per l’altra hem de recordar que Catalunya Ràdio fou líder d’audiència amb un magazine cultural que s’emetia de 10 a 11 de la nit, de dilluns a divendres. Es deia Babel, el dirigia Claudi Puchades i es va mantenir nou anys en antena; escolteu, per exemple, un programa sencer dedicat a Joan Brossa (23 de maig de 1998) –una hora dedicada a Joan Brossa, de 10 a 11 de la nit!– o bé el seu format habitual, en forma de magazine (4 d’octubre de 1993). Mantenir un programa com aquest durant nou anys implica voluntat política. Implica creure’s la missió de la CCMA. No creieu que hem perdut massa llençols?

Gràcies Marc per la informació, i gràcies Bernat per recordar-me, al costat de Babel, a l'article!

https://ca.wikipedia.org/wiki/Marc_Serena
http://www.lavueltadelos25.com/
http://www.lavoltadels25.cat/
http://www.bernat-ruiz.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada