dibuixos claudi |
Eart informa de la próxima celebració de la novena edició del Kalidoscopi:
KALIDOSCOPI 2017
9a edició
L'educació en museus i institucions culturals:
possibilitats d'agència per a una transformació estructural
Imatge: Mariona Moncunill, El menjador en el menjador,del projecte Set Menjadors, 2012. |
Dijous 30 de novembre de 2017 De 18:00 a 20:45h Biblioteca Jaume Fuster, Plaça Lesseps 20- 22 (com arribar-hi) Entrada lliure.Capacitat limitada. Cal inscriure's aquí |
El Kalidoscopi convida a persones,
col·lectius i institucions a compartir experiències des de les quals
ressituar i debatre entorn a certes situacions i problemàtiques que ens
ajudin a reestructurar pràctiques actuals en contextos canviants i
alhora projectar propostes en clau de futur que ens permetin definir
plegats nous horitzons.
La moderació del debat s'encarrega
de redactar un text amb les conclusions, les reflexions i les preguntes
dels convidats i els assistentes. Aquest text es podrà descarregar al
web d'EART a l'apartat de Publicacions i altres narratives per generar
un espai expandit de debat i pensament.
Amb la participació de:
Javier Rodrigo/ Interfícies: Co-coordinador
de Transductores, educador i investigador en art. Ha treballat en
projectes de pedagogies col·lectives, proximitat i territori en
diferents centres d'art. Actualment coordina el programa
Interfícies conjuntament a Sinapsis i Laia Ramos per l'Arts Santa
Mónica, programa transversal de ciutadania, educació i cultura actiu
des del 2016 i amb un enfocament especial en processos de territori,
investigacions i pràctiques de mediació critica. www.interficies.net
Pablo Martínez: Cap de programes
del MACBA des de setembre 2016. Anteriorment ha sigut responsable
d'Educació i Activitats Públiques en a CA2M Centro de Arte Dos de Mayo
de la Comunidad de Madrid (2009-2016),
professor associat d'Art Contemporani a la Universitat Complutense de
Madrid (2011-2015) i coordinador d'activitats al departament Departament
d'educació del Museo Museu Reina Sofía (2004-2009).
Ricard Huerta/ Associació Avalem:
Associació valenciana d'educadors de museus i patrimoni nascuda en
Valencia en juny 2012, amb el propòsit d'agrupar a professionals de
diferents especialitats al voltant de la necessitat i importància de
l'educació en les arts i el patrimoni, a traves de museus, ensenyança
reglada, associacions i organitzacions privades. Té com a objectiu
fomentar i recolzar la figura del educador de museu i impulsar la
formació teòrica i practica dels professionals d'aquest camp.
Margarida Loran Gili: MA (with
distinction) in Heritage Management per la University of Greenwich
Business School (2002), al Regne Unit; Certificate in Museum Studies
(CMS) per la Division of Continuing Education de Harvard University
(1999), als EUA; i llicenciada en Història de l'Art per la Universitat
de Barcelona (1989). Consultora independent per a museus i
organitzacions culturals des de l'any 2004. Centra la seva activitat en
la planificació estratègica, l'avaluació, els públics i l'educació. El
seu plantejament de treball està orientat al procés i al desenvolupament
organitzatiu, sempre amb una bona base d'anàlisi i de recerca. En
l'àmbit educatiu ha realitzat un estudi qualitatiu que explora les
percepcions, el procés de decisió i les preferències de les escoles en
relació a les visites als museus (2014) i ha ajudat a definir i a
impulsar les Jornades i la Comunitat de Pràctica Patrimoni i Escola que
organitza l'ACdPC (2015 i 2016). Altres projectes destacables són la
col·laboració amb el Museu de Ciències Naturals de Barcelona acompanyant
un procés llarg de canvi institucional (entre 2006 i 2011) i la
participació en el Pla de Museus de Catalunya (2017).
Oriol Picas Riera:Llicenciat en
Història de l'Art i Postgraduat en Polítiques i Gestió Cultural. Ha
tingut diferents responsabilitats a la Diputació de Barcelona i a la
Generalitat de Catalunya, especialment en els àmbits de l'ordenació de
serveis i equipaments culturals públics i en la promoció de xarxes de
cooperació entre equipaments. Els projectes més recents en què ha
participat són el Sistema Públic d'Equipaments Escènics i Musicals de
Catalunya (2009), la Xarxa de Centres i Espais d'Arts Visuals de
Catalunya (2010), el Pla d'Equipaments Culturals de Catalunya (PECCat.
2010), les Xarxes Territorials de Museus de Catalunya (2013) i el Pla de
Museus de Catalunya (2017).
Podeu descarregar els texts dels Kalidoscopis anterios a: http://www.experimentem.org/ Experimentem amb l'ART +20 anys en art i educació (des de 1993) Torrijos, 68 08012 Barcelona 932 171 877 www.experimentem.org www.activitatsdart.org |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada