Cercar en aquest blog

dimecres, 22 de gener del 2014

La Cinquena Porta del Laberint de la Mar



LA CINQUENA PORTA


El va despertar la melodia d’algú que xiulava.  Es trobava bé. Va obrir els ulls però no va veure a ningú..... els va tornar a tancar. Es trobava bé!
Es va permetre uns minuts de mandra. Volia creuar una altra porta, tenia aquest desig..... però es trobava bé..... No sentia necessitat de córrer, així que es va permetre uns quans minuts més per mandrejar.
Algú seguia xiulant, era agradable. Finalment va obrir els ulls i va seure. Va escoltar amb atenció per saber d’on provenia aquell so..... El sentia tan clarament que semblava que sortís d’ell mateix..... però no, finalment es va adonar que venia de la porta número 1..... de darrere de la porta número 1.
Es va dirigir cap a la porta. La va obrir. En creuar-la va sentir un aire suau. Va veure l’home que xiulava i va anar cap a ell:


Home: És teva aquesta música?
Xiulaire: És de qui la vulgui escoltar.
El xiulaire va seguir xiulant. L’home va caminar per la muntanya..... es va allunyar molt del lloc i, tot i així, seguia sentint la música..... Semblava que li sortís de dins.


Al capvespre va tornar. El xiulaire seguia xiulant, aleshores li va preguntar:
Home: Sempre xiules?
Xiulaire: Sí, em sento bé fent-ho..... i a més em va bé.
Home: Per què et va bé?
Xiulaire: Perquè la música fa amansir les feres.
Home: No m’he adonat que hi havia animals salvatges.....
Xiulaire: Jo tampoc..... no tinc intenció d’amansir cap animal salvatge!
Home: I doncs..... per què xiules?
Xiulaire: Perquè sóc un home-llop.
Home: Un home-llop..... així, vols amansir el llop.
Xiulaire: No, vull amansir l’home.
Home: L’home?
Xiulaire: Sí, els llops no són perillosos..... només ataquen quan tenen gana..... o quan els molestes.....


Van estar una llarga estona sense parlar. El xiulaire xiulava. Per a l’home era molt agradable aquella combinació de nit i música..... se sentia bé!.
El xiulaire va mirar l’home i va dir:
Xiulaire: Demà serà lluna plena.
Home: Així demà a la nit et convertiràs en llop, oi?
Xiulaire: Sí..... Creus que et faré por?
Home: .....No ho sé..... M’hauria de fer por?
Xiulaire: No ho sé..... això depèn dels contes que t’hagin explicat.
Home: Dels contes que m’hagin explicat?
Xiulaire: Sí, perquè als contes el llop gairebé sempre és dolent..... jo mateix vaig tenir por del meu llop durant molt de temps..... fins que un dia algú em va explicar un conte..... un conte, el final del qual deia així:


“.....i aleshores va aparèixer un llop..... Però no era pas un llop de debò, no era un d’aquells llops que corren per la muntanya amb posat elegant i mirada penetrant..... No, no era un d’aquells llops..... Era un llop de conte, un d’aquells llops que es mengen tot el que troben..... Era el llop més dolent de tots els contes..... Era un llop que, fins i tot, es va menjar el conte en que vivia..... Se’l va menjar sense adonar-se que si no hi havia conte no hi havia llop.....”


Aquest final em va fer pensar en mi..... El meu llop no és un llop de conte, el meu llop és un llop de debò..... A mi m’agrada el meu llop!
Home: Que t’agradi el teu llop està bé, però per què vols amansir l’home?
Xiulaire: Perquè quan l’home fa alguna cosa considerada socialment incorrecta, tothom li carrega les culpes al llop..... aleshores tothom vol acabar amb el llop..... però a mi m’agrada el meu llop..... m’agrada ser un llop.....
Home: Així, el que passa, és que no t’agrada el teu home?
Xiulaire: Sí que m’agrada el meu home..... M’agrada com sóc quan sóc un home!
Home: I per què el vols amansir?
Xiulaire: Perquè no m’agrada que li carreguen les culpes el llop.
Home: I no trobes a faltar l’espontaneïtat de l’home?
Xiulaire: Sí que la trobo a faltar..... però havia de triar.
Home: I per què vas triar al llop?
Xiulaire: No ho sé..... jo mateix m’he fet aquesta pregunta moltes vegades..... potser és perquè m’agrada xiular.....
Home: I per què no fas servir la teva música, el teu xiulet, per amansir les feres de debò?..... vull dir, per amansir aquells que no els agrada el teu home o el teu llop?


El xiulaire va mirar la lluna..... li agradava la lluna..... li agradava xiular..... li agradava ser un home-llop.....


L’home es va recordar que havia quedat per sopar amb la Carla i el seu avi. Es va acomiadar de l’home-llop, es va posar dret i va anar xiulant fins a la porta del laberint.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada